Biczó, GáborAmbrus, Éva2025-06-122025-06-122025-04-09https://hdl.handle.net/2437/391572A roma integrációs törekvések Magyarországon számos társadalmi és oktatási kihívás elé állítják az intézményeket. A romák elkülönült lakóhelyei, valamint a szegregált oktatási környezetek továbbra is jelentős akadályokat jelentenek. A roma gyermekek nevelése eltér a hagyományos nyugati normáktól, ami a szülők közötti sztereotípiák és előítéletek kialakulásához vezet. Az integráció sikeressége érdekében fontos, hogy már óvodás korban kialakuljon a roma és nem roma gyermekek közötti együttműködés, ami azonban a szülők intézményválasztásától és a gyermekek szocializációs folyamatától függ. A kutatás az óvodai csoportok összetételének vizsgálatán keresztül a roma gyermekek felzárkóztatásának hatékonyságát, valamint a roma és nem roma szülők közötti interakciókat elemzi. A választott intézmény, az egyeki Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, mint kutatási helyszín, lehetőséget biztosít az integrációval kapcsolatos folyamatok mélyebb megértésére.62huromaintegrációmélyszegénységspontán szegregációtársadalomkatolikusóvodai közösségeketnikai viszonyokÓvodai közösségek etnikai viszonyainak vizsgálata - EgyekNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.