Mező, FerencPapp, Sándor Zoltánné2016-04-262016-04-262016-04http://hdl.handle.net/2437/225536Dolgozatomban célként tűztem ki, 6-7 éves korban vizuális területen a rajzfejlődés alapján kiemelkedő képességű gyermekek körében a tehetségazonosítás lehetőségének keresését. A következő tehetségdiagnosztikai eszközöket használtam: - egy tehetségígéretes gyermek szabadidőben készült rajzainak vizsgálata 3-7 éves korig - finommotoros koordináció fejlettségének összehasonlítása 6-7 éves, jó képességű gyermekek esetében - Goodenough-féle emberalak ábrázolás vizsgálata 6-7 éves, jó képességű gyermekek között. - Az általános iskolában a Renzulli-Hartman skála használatával egy jó képességű gyermek viselkedésjellemzőinek becslése. Az eredmények tükrében megállapítható, hogy a Gyermek 1. sz. kiemelkedik kortársai közül vizuális területen. Az általános iskolában végzett Renzulli-Hartman skála viselkedésjellemzők becslése szerint a tehetség irányába fejleszthető.81hutehetséges gyermekrajzvizsgálattehetségdiagnosztikaA finommotorika fejlődésétől a tehetségazonosítás irányában 6-7 éves korbanDEENK Témalista::Neveléstudomány