Csinády, AdriánaKocsis, Zoltán2024-05-292024-05-292024-04-12https://hdl.handle.net/2437/370549A dolgozat a kötődést vizsgálja előbb molekuláris, majd az ebből következő biológiai - humánetológiai - szempontok szerint. A műfaji keretek miatt a teljesség igénye nélkül, gondolatébresztő jelleggel. Ugyanígy a pszichoszociális elméleteket, azon belül a kötődéselméleteket, különös ttekintettel John Bowlby és Mary Ainsworth munkásságára. A harmadik fejezet az előzőekből következő mentálhigiénés szemléetet mutat be a pedagógia területén, Carl R. Rogers elvein haladva. A szerző művésztanár, mentálhigiénés szakember, húsz éve gyakorló pedagógus, iskolai igazgatóhelyettes.54hukötődésevolúcióoxitocinneurotranszmitterhormonszületésszülésanyaetológiahumánetológiakötődéselméletekJohn BowlbyMary AinsworthtanítástanulásCarl RogersA kötődésrőlBiológiai alapok, pszichoszociális elméletek és pedagógiai szempontok szerintBiological foundations of attachment according to psychosocial theories and pedagogical aspectsPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.