Kissné Korbuly, KatalinKondor, Emese2016-04-202016-04-202016-04-20http://hdl.handle.net/2437/225168Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a környezetemben élő pedagógusok körében megfigyelhető e a kiégés jelensége. Valamint bemutatom, hogy a vezetőnek milyen lehetősége van pedagógus lelki egészségének megőrzésében. Az első részben a mentálhigiéné fontosságáról, konfliktusok kialakulásáról, kezelési módszereiről, valamint a stressz folyamatáról írok a szakirodalom segítségével. Aztán a pedagógusokat érintő kiégés veszélyéről írok, majd a Burnout kiégés kérdőívet ismertetem. Az általam megkérdezett pedagógusok a Burnout kérdőívet és egy konfliktus tesztet töltöttek ki, amelynek eredményét elemeztem. Az eredmény ismertetése után a különböző vezetői modelleket mutatom be, valamint bemutatom hogy a vezetőnek milyen lehetősége van a kiégés megelőzésében.36hukiégésvezetőstresszkonfliktusA vezető feladatai a kiégés megelőzésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány