Fazekas, GáborPéter Szabó, Ramóna2007-05-182007-05-1820072007-05-18http://hdl.handle.net/2437/2343Manapság a tudás világa két különálló részre van osztva: 1. E-Learning-re és 2. tudásmenedzsmentre. (Electronic-LEARNING) A legegyszerűbb definíció szerint internet alapú távoktatás illetve távtanulás, vagy tágabb értelemben internet alapú oktatás illetve tanulás. (I. Polónyi, 2004) Jelentősége napjainkban kézzelfoghatóvá vált, mivel a kommunikáció technológiák a mindennapi élet részévé váltak. Egyre több ember tud hozzáférni az internethez, számítógépes eszközökhöz és mobil kommunikációhoz. Az, hogy az említett technológiákat az oktatásban is alkalmazzuk az E-learning fejlődéséhez/terjedéséhez vezet. Emellett a tudás megszerzése, létrehozása, átadása és felhasználása is kilépett az évszázadokon át alkalmazott keretei közül és áttörte az iskolák és az oktatás falait. A gazdálkodás és a termelés önálló (üzlet)ágává vált. Napjaink üzletemberei a tudás alapú gazdasághoz vezető úton találják magukat. Világossá vált, hogy a tudás a cégek legértékesebb vagyontárgyát képezi. Emellett viszont gyakori, hogy nem tudják, hogy mit tudnak. (Vagyis, hogy milyen tudással rendelkeznek.) A tudásmenedzsment tulajdonképpen egyfajta erőfeszítés a cégek tudás-tőkéjének növelésére, azaz egy eljárás tudás létrehozására, kezelésére, megosztására, értékelésére valamint használatára. Ebben a diplomamunkában be szeretném mutatni, mikét köthető össze ez a két különálló világ.571082285 bytesapplication/pdfentudásmenedzsmente-learningTudásmenedzsment e-learning stratégiákra alapozvaDEENK Témalista::Informatikano_restriction