Kántor, SándornéTóth, Judit2007-01-222007-01-2220042007-01-22http://hdl.handle.net/2437/776Dolgozatom elsődleges céljául a GORDIUSZ matematikaverseny minél szélesebb körű megismerését tűztem ki. Sok országban általánosan elfogadott matematikából a feleletválasztós tesztekkel történő tudásmérés, versenyeztetés. Néhány tesztverseny több évtizedes múlttal rendelkezik. Magyarországon a matematika tesztek használatának alig vannak hagyományai, ezért a pedagógusok többsége nem alkalmazza a teszttel való mérést. Az utóbbi években már történtek változások, várhatóan a feleletválasztós tesztekkel való teljesítménymérés matematikából is egyre nagyobb szerepet kap oktatási rendszerünkben. A tesztversenyek jelentősen eltérnek a ,,hagyományos” matematika versenytől. Aránylag rövid idő alatt sok feladatot kell megoldani, de a megoldás menetét, az indoklást nem kell leírni. A sok feladattal a tanulók tudását sokrétűbben, átfogóan lehet mérni. Lehetőség van igen egyszerű és nagyon nehéz feladatok egyidejű számonkérésére. Dolgozatom tartalmazza a GORDIUSZ matematikaverseny 2003-as évi 1., megyei forduló feladatait és magoldásait, valamint a Jász – Nagykun - Szolnok megyében résztvett tanulók eredményeit, válaszait százalékos kimutatásban.57478354 bytesapplication/pdfhuGordiusz matematikaverseny története2003. JNSZ megyei adatai9-12 évfolyam feladatai9-12 évfolyam feladatainak megoldásaiA Gordiusz matematikaversenyDEENK Témalista::Matematikaip