Pribula, LászlóJakab, Krisztina2013-03-282013-03-2820132013-03-28http://hdl.handle.net/2437/162996Mindennapi életünk során gyakran találkozhatunk reklámokkal. A különböző hirdetések, médiában megjelenő reklámok fontos szerepet játszanak életünkben, hiszen ezeken keresztül ismerhetjük meg a legújabb termékeket és szolgáltatásokat. A televíziót, a számítógépet bekapcsolva, vagy akár az utcán sétálva akaratlanul is beléjük botlunk és felkeltik a figyelmünket. Nincs a kereskedelmi életnek még egy olyan területe, amelyről annyit írtak, beszéltek volna, annyit rágalmazták és félreértették volna, mint a reklámot. Hazánkban a felszabadulástól körülbelül a hatvanas évek elejéig szinte nem is beszélhetünk a szó szoros értelmében vett reklámról. A gazdasági életet a hiánygazdálkodás jellemezte, amelyben nem volt helye az árureklámnak. A gazdaságirányítás reformjának bevezetésével lényegesen megnőtt a reklám jelentősége. Az elmúlt pár évben a reklám szerepének megítélésében elsősorban szemléleti változás következett be.46hureklámtevékenységekszabályozásaA reklámtevékenységek szabályozásaDEENK Témalista::Jogtudomány