Kálai, SándorOsztián, Pálma-Rozália2024-06-132024-06-132024-04-02https://hdl.handle.net/2437/372664A vizuális történetmesélés, különösen tánckoreográfiák révén, élvezetes és maradandó módon teszi lehetővé az egyszerűbb algoritmusok bemutatását. Bonyolultabb témák esetén azonban szükségessé válik egy egyszerűbb és követhetőbb szemléltetési forma. Jelen tanulmány a színpadi jelenetekre fókuszál, mint egy újszerű megoldás, amely filmes megjelenítés segítségével ábrázolja és teszi közérthetővé az informatikához kapcsolódó komplex témákat. Ennek a módszernek az hatékonyságát egy rövidfilm készítésével és bemutatásával teszteltük, egy programozással kapcsolatos egyetemi kurzus keretén belül. A film egy bevezető jelenettel nyit, amely az algoritmikai problémát mutatja be, majd a következő három felvonás az ad hoc, a mohó és a dinamikus programozási stratégiákat szemlélteti színészi játék révén.39hualgoritmusvizualizáció, színészi játék, szabaduló-szoba, piramis-játékAz élménypedagógiai elemek hatása a számítógépes gondolkodás fejlesztésére: egy algoritmikus szabadulószoba történeteThe impact of experiential education elements on the development of computational thinking: The story of an algorithmic escape roomInformatikaNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.