Horváth, GézaSerbán, Norbert Dániel2018-11-152018-11-152018-11-15http://hdl.handle.net/2437/259041A mesterséges intelligencia a számítógépes játékok egyik fontos alapköve olyan szempontból, hogy nagyban meghatározza egy játék nehézségét vagy élvezeti szintjét. Az első ilyen technológiát tartalmazó játékok az 1970-es években jelentek meg, addig csak egy-, vagy kétszemélyes játékok voltak a piacon. Manapság már olyan öntanuló algoritmusokkal vértezik fel a mesterséges intelligenciákat, amelyek képesek a nulláról megtanulni egy-egy játékot, és akár az embert is legyőzni benne. A szakdolgozat első harmadában elméleti szinten bemutatom azokat a mesterséges intelligencia fajtákat, amiket a játékfejlesztők is előszeretettel használnak. Ezután rátérek a gyakorlati megvalósításra, ami egy egyszerű játék keretében valósul meg, ami véges automatákat használ mesterséges intelligencia gyanánt.44hujátékfejlesztésvéges automataunityc#Játékfejlesztés objektumorientált környezetbenDEENK Témalista::Informatika