Kis, GáborPázmán, Linda2025-01-062025-01-062024-11-11https://hdl.handle.net/2437/384379Ezen szakdolgozat feladata, az olyan gyermekirodalmi művek vizsgálata volt, amelyek elősegíthetik az elfogadást és az integrációt. Az arra való rámutatás, hogy a gyermekek részéről az irodalom nem csupán szórakoztató eszközként van jelen, hanem tanító. fejlesztő jelleggel is szolgálhat a pedagógusok, szülök, hozzátartozók kezében. Ez napjainkban azért kiemelten fontos, mert egyre több a sajátos nevelési igényű, vagy valamilyen tanulási nehézséggel, tanulási zavarral küzdő gyermek van. A gyermekirodalom kulcsfontosságú szerepet játszik a fiatalok érzelmi és szociális fejlődésében, különösen a különböző hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyermekek esetében. Az elfogadást és integrációt elősegítő művek nemcsak szórakozást biztosítanak a gyermek számára, hanem értékes üzeneteket is közvetítenek arról, hogy hogyan érdemes megközelíteni a különbözőségeket. A különböző háttérrel, képességekkel és tapasztalatokkal rendelkező gyermekek közötti kölcsönös megértés és empátia kialakítása alapvető fontosságú ahhoz, hogy a sokszínűség természetes részévé váljon a mindennapi életnek.45hugyermekirodalomintegrációgyógypedagógiaelfogadásElfogadást, megértést és integrációt elősegítő művek a gyermekirodalomban, gyógypedagógiai szempontbólNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.