Kunkli, Roland ImreFakan, Bálint Dénes2025-06-302025-06-302025-04-30https://hdl.handle.net/2437/395125A szakdolgozat egy környezettudatosságra és talajvédelemre épülő komoly játék fejlesztését mutatja be Unity környezetben. A "Colony Builder" nevű stratégiai játék a környezeti fenntarthatóság és gazdasági fejlődés közötti feszültségeket modellezi. A játékos döntései hatással vannak a talaj minőségére és a társadalmi-gazdasági berendezkedésre. A játék elsődleges célja, hogy interaktív módon szemléltesse a környezeti, társadalmi és gazdasági rendszerek összefüggéseit, valamint a fenntartható fejlődés és kiegyensúlyozott döntéshozatal fontosságát. A játék két fő fejlődési utat kínál a játékosok számára: a környezetvédelmi vagy az ipari fejlődést, ám mindkettő szélsőséges esetben disztópikus társadalmi berendezkedéshez vezethet. A játék lényege nem egy előre meghatározott cél elérése, hanem a fenntartható egyensúly megtalálása a környezeti, társadalmi és gazdasági tényezők között. A valódi „győzelem” egy olyan társadalom kialakítása, amely képes hosszú távon fenntartható módon működni, elkerülve mind a környezeti összeomlást, mind a disztópikus társadalmi berendezkedést. Szakdolgozatom ezt a játékot kívánja bemutatni.74huJátékfejlesztésUnityKörnyezetvédelemKomoly játékA környezettudatosság talajvédelmi vonatkozásaira alapozó komoly játék fejlesztése Unity környezetbenInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.