Žolnová, Jarmila2021-06-292021-06-292020-03-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 6 No. 1 (2020) , 103-112https://hdl.handle.net/2437/319223The paper aims to propose a process of development of individual educational support based on the analysis of selected items taken from the individual education plans designed for students individually integrated within mainstream primary schools. We analyzed personal files of 18 students diagnosed with developmental learning disorders and ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). The results indicate the general formulation of interventions in educational settings. A tanulmány célja, hogy javaslatot tegyen a pedagógiai megsegítés előkészítésének folyamatára az általános iskolákba integrált tanulók számára kidolgozott egyéni fejlesztési tervekből kiválasztott elemek elemzése alapján. A tanulók (személyes = individuális) dokumentációjának elemzését 18 olyan tanulónál végezték el, akiknél diagnosztizáltak fejlődési tanulási rendellenességeket és ADHD-t (figyelemhiányos hiperaktivitási rendellenességeket). Az eredmények rámutatnak az általánosan megfogalmazott pedagógiai intervenciók alkalmazására az oktatási körülményekben.application/pdfprimary schoollearning disordersADHDindividual education planeducational supportáltalános iskolatanulási zavarADHDegyéni fejlesztési tervoktatási támogatásIMPLEMENTATION OF EDUCATIONAL SUPPORT FOR A PUPIL WITH DEVELOPMENTAL DISORDER IN INDIVIDUAL EDUCATION PLANfolyóiratcikkOpen AccessJarmila Žolnováhttps://doi.org/10.18458/KB.2020.1.103Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat16Különleges Bánásmód2498-5368