Csapó, ZsoltNagy, Ábel Dániel2019-04-242019-04-242019-04http://hdl.handle.net/2437/265936A szakdolgozatomat a reklám etikai önszabályozás hazai helyzetének felmérése és megismerése céljából készítettem. Célként, a Magyarországon kialakult reklám etikai önszabályozásának bemutatását, felmérését és megvizsgálását tűztem ki, amely elvezetett ahhoz, hogy megtudtam, mennyire érzékelik Magyarországon a fogyasztók az önszabályozást a magyar reklámpiacon. A reklámetika megismerése, a reklámszabályozási trendek nemzetközi és hazai viszonylatban való elemzése található a dolgozatban. Leggyakoribb etikátlan példának kiemeltem a megtévesztő és az összehasonlító reklámtevékenységeket, amiket gyakorlati példákkal szemléltettem és elemeztem nemzetközi viszonylatban is. Összefoglaltam a fontosabb nemzetközi szervezeteket és testületeket, amik az önszabályozással foglalkoznak. Megvizsgáltam a Magyar Reklámszövetség, a Magyar Reklámetikai Kódex és az ÖRT önszabályozásban elfoglalt szerepét, valamint végigkövettem az első igazi magyar reklámtörvényt megalkotásától kezdve, az átdolgozásán keresztül egészen a mai hatályos verzióig.58hureklámreklámetikaönszabályozásReklámetikaAz etikai önszabályozás kialakulása a magyar reklámpiaconAdvertising ethics – The formation of ethical self-regulation in the hungarian advertising marketDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing