Agócs, Helga2024-07-302024-07-302016-12-31Metszetek, Évf. 5 szám 4 (2016) , 42-64https://hdl.handle.net/2437/378271My study focuses on tertiary education chances and opportunities of disadvantaged and multiply disadvantaged children and youngsters. The target group of the research consisted of disadvantaged full-time secondary grammar school students who aim to get out of their position and status with the help of further education. Via the interviews I tried to examine the difficult topic of further education from the perspective of the disadvantaged and the multiply disadvantaged students, also aspiring to reveal their notions and fears about the topic. The main goal of my research was to get an insight into the perspective and mentality of disadvantaged and multiply disadvantaged students.Tanulmányom középpontjában a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok továbbtanulási esélyei és lehetőségei állnak. A kutatás célcsoportját olyan, gimnáziumban, nappali tagozaton tanuló hátrányos helyzetű fiatalok képezték, akiknek célja a felsőoktatásban való továbbtanulás útján kitörés a helyzetükből, státuszukból. Az interjúkban az ezzel kapcsolatos elképzeléseik, félelmeik feltárására törekedtem, miközben igyekeztem körüljárni ezt az egyébként sem könnyű témakört, magát a továbbtanulást a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szemszögéből. Kutatásom fő célja az volt, hogy a mélyinterjúk segítségével betekintést nyerhessek a hátrányos helyzetű tanulók látásmódjába, gondolkodásmódjába.application/pdfhátrányos helyzetoktatástovábbtanulásesélyegyenlőségmobilitásdisadvantaged situationeducationfurther educationequality of opportunitymobilityhátrányos helyzetű gimnazisták továbbtanulási tervei MagyarországonfolyóiratcikkOpen AccessMetszetekhttps://doi.org/10.18392/METSZ/2016/4/3Metszetek45Metszetek2063-6415