Kissné Korbuly, KatalinNagy, Istvánné2019-04-022019-04-022019-03-31http://hdl.handle.net/2437/264936A szakdolgozatban célom, hogy átfogó képet kapjak a kutatásban részt vevő óvodapedagógusok lelki egészségéről,komplex, többszempontú megközelítéssel feltárjam és körvonalazzam az intézményvezető ebben betöltött szerepét, feladatait, felelősségét. A szakirodalomra és a vizsgálat eredményeire támaszkodva olyan területeket mutatok be, mint: az óvodapedagógusok egészségi állapota, a pszichoszomatikus szimptómák megjelenése, munkahelyi stressz tényezői, a kiégés alskálái, mutatói, a pedagógusok képességei, készségei önbevallás alapján. A fentiekkel összefüggésben vizsgálom az intézményvezető stílusát, a munkahelyi elégedettség mértékét. Összegzésként olyan fejlesztési javaslatokra, további feladatokra teszek javaslatot, amely vázolja az óvodákban az intézményvezető mentálhigiénés szempontból is elvárható feladatait.50humentálhigiénémunkahelyi stresszmunkahelyi elégedettségóvodapedagógusÓvodapedagógus-Mentálhigiéné-IntézményvezetőDEENK Témalista::Neveléstudomány