Olajos, TímeaFigus-Illinyi-Veres, Klaudia2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374339A női tehetség kibontakozása sok kérdést vet fel napjainkban. A tehetségük kibontakoztatása során a nők gyakran érezhetik, hogy meg kell felelniük bizonyos elvárásoknak. Az oktatás és az ehhez fűződő lehetőségek szintén fontos szerepet játszanak a nők tehetségének kibontakoztatásában, mint az egyenlő hozzáférés az oktatáshoz és a munkafeltételekhez. A STEM (science, technology, engineering, mathematics) olyan tudományos-technológiai gyűjtőfogalom, ami magában foglalja a természettudományi, technológiai, mérnöki tudomány és matematikai területeket. A serdülők jövőképe és az önmagukról kialakított kép fontos szerepet játszik a tehetség kibontakozásában. A jövőkép egy olyan eszköz, ami sok egyén számára segít abban, hogy céljait, terveit kijelölje és a későbbiekben megvalósításra kerüljenek. A serdülőkorban hozott döntések meghatározóak az egyén számára, kihívást jelentenek és nagy szerepet töltenek be az életében. Az önértékelés is egy fontos aspektus, mivel ebben a korban változásokon esnek át, fejlődnek, számukra igazi krízishelyzeteket élnek meg, ami kihat az énképükre, az önértékelésükre. Az önértékelésüket gyakran befolyásolják a sikereik és kudarcaik, de az is, hogy mennyire fogadják el őket társaik, mennyire tudnak beilleszkedni kortársaik közé.51hunőknői tehetségtermészettudományoktehetség kibontakozásanői tehetség kibontakozásajövőképönértékelésA női tehetség kibontakozásának kérdései természettudományos közegbenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.