Mező, KatalinGábor, Rea Fruzsina2024-06-172024-06-172024-03-06https://hdl.handle.net/2437/372941A dolgozat a kick-boksz sport figyelemfejlesztő hatásainak vizsgálatával foglalkozik a tanulási nehézséget mutató általános iskolás tanulók esetében. Többek közt a sajátos nevelési igényű tanulók létszáma is indokolja, hogy célszerű keresni, azokat az új utakat, amelyek ezen gyermekek fejlődését segíthetik. Korábbi kutatásokban azonban közvetlenül a kick-boksz hatásainak elemzésére még nem került sor. A küzdősportok családjába tartozó kick-boksz sportág űzése a figyelemre igen pozitív hatást gyakorol. A dolgozat emellett felszínre hozza a kick-boksz alaptechnikák; gyakorlatok elsajátításában és folyamatos gyakorlásában rejlő számos egyéb képességterületre mutató fejlesztési lehetőséget. A dolgozat rávilágíthat az innovatív sportágspecifikus mozgásfejlesztések világára, a kick-boksz élményszerű „fejlesztésként” való űzésére.46hutanulási nehézségfigyelemfejlesztésküzdősportfejlesztőprogramA kick-boksz sport fejlesztő hatásainak vizsgálata tanulási nehézséget mutató általános iskolás tanulók figyelméreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.