Mező, KatalinBeniczkyné, Klára Beáta2022-04-192022-04-192022-04-17http://hdl.handle.net/2437/330808A szakdolgozat az olvasás és szövegértés témakörét járja körül. Tárgyalja a fogalom meghatározását, változásait; az olvasás és szövegértés kialakulásához szükséges képességek és készségek rendszertét; az olvasás tanításának történetét; az olvasás és szövegértés tanításának és fejlesztésének mai magyarországi helyzetét (PISA 2018 felmérés eredményei, NAT, tankönyvek) és problémáit, kitérve a szakértők által kínált lehetséges megoldási javaslatokra is. Kitekint a Waldorf-iskolák alternatív pedagógiai módszertanára is. A szakdolgozat gyakorlati része általános iskolás, 5. osztályos tanulók szövegértési teljesítményét vizsgálja. A kismintával (állami iskolában és Waldorf-iskolában tanuló diákok részvételével) felvett szövegértés mérés egy rövid mesét és hozzá tartozó (információ-visszakereső, értelmezést és reflexiót mérő) feladatokat tartalmaz, kiegészítve az olvasási gyakoriságra vonatkozó kérdésekkel.63huszövegértésolvasásalternatív pedagógiaWaldorf-módszerA szövegértés vizsgálata általános iskolás diákok körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány