Gesztelyi, Hermina ÁgnesTóthné Kondor, Melánia Katalin2021-04-082021-04-082021-04http://hdl.handle.net/2437/305421A meseolvasásnak és mesehallgatásnak nagyon sok pozitív és pótolhatatlan hatása ismert a gyermekek életében. Ahhoz, hogy a mindennapi nehézségekkel meg tudjanak küzdeni, nélkülözhetetlen a fontossága. Az egyik legfontosabb téma, amelyben hasznosítható, az a tabutémák feldolgozása. Többek között a fogyatékosság témaköre; hogy hogyan viszonylunk a fogyatékos emberekhez, hogyan segítsünk nekik, anélkül, hogy a személyes életterüket és önállóságukat sértenénk. A másik, véleményem szerint fontos dolog, hogy a fogyatékkal élő gyermekeknek segítséget adhatnak a mesék az állapotuk elfogadásában. Szakdolgozatomban szeretném bemutatni, hogy miként jelenítik meg a mesék a fogyatékosságot, és ezen belül a tanulási akadályozottságot, illetve, hogy a gyógypedagógusok mennyire ismerik és mennyire használják a mindennapi munkájuk során ezeket a gyermekirodalmi műveket.51hufogyatékosságtanulásban akadályozottmesetabutémákérzelmi intelligenciaA fogyatékosság megjelenítésének eszközei a mesébenDEENK Témalista::Neveléstudomány