Mező, KatalinBak, Mária Erzsébet2024-06-172024-06-172024-03-21https://hdl.handle.net/2437/373145A kutatás célja az volt, hogy mennyire támogatja az iskolavezető és milyen szerepe van a fejlesztő-differenciáló pedagógus munkájában. A vizsgálathoz kvalitatív kutatási módszert és strukturált interjút választottam. A vizsgálatot a Debreceni Szakképzési Centrum középiskoláiban végeztem. A vizsgálatomban azt tapasztaltam, hogy az igazgatók a törvényi előírásoknak megfelelően biztosítják a fejlesztőpedagógus munkájához a szükséges feltételeket. A vezetők, oktatók, fejlesztő szakemberek mindannyian azért dolgoznak, hogy segítségre szoruló tanulók nehézségeikben, elakadásaikban segítséget kapjanak. A tanulóknál a fejlesztő szakemberek munkájának hatására mind a tanulásban, magatartásban, mind a közösségi életükben javulás következik be.35huvezető szerepefejlesztő-differenciáló tevékenységA vezető szerepe az iskolai fejlesztő-differenciáló tevékenység biztosításábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.