Szabó, KatalinKinczel, AntoniaMolnár, AnikóMüller, Anetta2024-08-012024-08-012021-12-31Táplálkozásmarketing, Évf. 8 szám 2 (2021): Táplálkozásmarketing , 49-602064-8839https://hdl.handle.net/2437/378722Lifestyle-related diseases, such as type 2 diabetes, obesity, cardiovascular or stress-related diseases, or osteoporosis, are well-known to everyone, in the prevention or development of which lifestyle elements such as diet or exercise play a key role. In order to prevent the development of these diseases mentioned above, we should pay enough attention to a healthy lifestyle and prevention. In today’s modern world, we already have a wealth of knowledge that contributes largely to the prevention of said diseases, however, many people still struggle with them. An important factor is that regular exercise and a healthy diet help to create a healthier lifestyle and play a protective role against a wide range of diseases. JEL Codes: I10, I12, I19Az életmóddal összefüggő betegségek, mint például a 2-es típusú cukorbetegség, az elhízás, a szív- és érrendszeri vagy stresszel összefüggő betegségek, illetve a csontritkulás mindenki számára jól ismertek, és megelőzésükben vagy kialakulásukban az életmódbeli elemek, mint például az étrend vagy a testmozgás kulcsszerepet játszanak. Ahhoz, hogy megelőzzük ezen fent említett betegségek kialakulását, kellő figyelmet kell fordítanunk az egészséges életmódra és a prevencióra. A mai modern világunkban már rengeteg olyan ismerettel rendelkezünk, amelyek nagyban hozzájárulnak az említett betegségek megelőzéséhez, ennek ellenére még mindig sokan küzdenek velük. Fontos tényező, hogy a rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás hozzájárul az egészségesebb életmód kialakításához, és védelmet nyújt a betegségek széles skálájával szemben. JEL-kódok: I10, I12, I19application/pdfphysical activityhealthy diethealthy lifestyletestmozgástáplálkozásegészséges életmódA táplálkozás és testmozgás kiemelkedő szerepe az egészséges életmódbanfolyóiratcikkOpen AccessKatalin Szabó, Antonia Kinczel, Anikó Molnár, Dr. Müller Anettahttps://doi.org/10.20494/TM/8/2/4Táplálkozásmarketing28TM2631-1380