Bényei, TamásBenke, Anikó Fruzsina2021-05-182021-05-182021-04-25http://hdl.handle.net/2437/309824A dolgozat Julian Barnes 1996-ban kiadott novelláját, az „Evermore”-t (Cross Channel) vizsgálja, mely történet középpontjában az első világháború emlékezetét képviselő és megtestesítő Miss Moss áll, kinek karakterén keresztül Barnes bemutatja a különböző emlékezeti perspektívák (egyéni, hivatalos és kulturális emlékezet) és ezen látásmódok interakcióit és esetleges szembehelyezkedéseit. Miss Moss bátyja, Sam elvesztése okán identitását és pozícióját a gyász és a veszteség érzései határozzák meg, mely jelenségek az egyén pozíciója helyett azonban egy hivatalos pozícióval ruházzák fel a főszereplőt. E különleges, hivatalosnak nevezhető szerep és az őt az első világháborúhoz kapcsoló egyéni perspektíva egy egészen különleges karakterré, az egyéni és (politikával átszőtt) hivatalos emlékezet egyesítőjévé, egy demokratikusabb emlékezeti-diskurzus megteremtőjévé emeli. Azon túl, hogy Barnes novelláját a Memory Studies területén belül vizsgálom, a Jan Assmann „Communicative and Cultural Memory” című esszéjében megjelenő „memory spcialist” figurája, Pierre Nora „les lieux de mémoire” fogalma, valamint Michel Foucalt „countermemory”-ként megfogalmazott elmélete segítségével vizsgálom a novella Miss Moss karakterén keresztül felajánlott nézeteit az egyéni és hivatalos emlékezet összefonódásainak kapcsán az első világháború kulturális emlékezetében.35encultural memoryFirst World WarmemoryEvermoreJulian BarnesThe Entanglements of Individual and Official Commemoration in Julian Barnes's Short Story "Evermore"diplomamunkaAz egyéni és hivatalos megemlékezés összefonódásai Julian Barnes "Evermore" című novellájábanDEENK Témalista::Irodalomtudomány