Szabados, GyörgyTöviskes, Imre2011-04-292011-04-2920112011-04-29http://hdl.handle.net/2437/105361Kutatásom témája a közép és nagyvállalatok szervezetfejlesztési stratégiáinak átalakulása a mai gazdasági és társadalmi változások hatására. Egy szervezet számára a növekedéshez, de sok esetben a szinten maradáshoz is komoly fejlesztési eszközökre és programra van szüksége. Ezek a programok költségesek és idő igényesek, amelyben a munkatársak munkaidejének kiesése az egyik legfontosabb tényező. A téma óriási területet ölel fel és nagyon sok aspektusból vizsgálható, ezért ez szűkítendő a Kelet-Magyarországi területet és az elmúlt évben megfigyelhető tendenciákat választottam. A módszerek használhatóságát és várható eredményességét egy, az Unilever Magyarország Kft.-nél megvalósult program elemzésén keresztül mutatom be. A projekt egy, rövid időtartamú tréningekre alapuló fejlesztési program, amely az irodai munkatársak, a közép és felső vezetők kompetenciáinak fejlesztését célozta meg. Ez a projekt egy önálló kezdeményezés, amely szervesen kapcsolódik a cég közép és hosszú távú fejlesztési terveihez. Az ilyen típusú programok hatékonyságának vizsgálata azért is fontos, mert a rövid időtartamú tréningek elterjedése új terület megerősödését jelentheti a felnőttképzésen belül vagy a már elterjedt módszerek jelentős átalakulását. Az újfajta szükségletek és módszerek megjelenése a szakemberek szemléletének és az általuk használt eszközöknek a változását is magával hozza. Vizsgálati módszerként a terület feltárását, az „Unilever Nyírbátor Academy” projekt soft-skill képzéseiből készült esettanulmányt, illetve a képzések végén a résztvevőkkel készült azonnali (prompt), személyes visszajelző kérdőíveket használtam.60huSzervezetfejlesztésTréningSzervezetfejlesztési eszközök változásaChanges of organizational development toolsDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentrestricted