Polónyi, IstvánAntalné, Török Ildikó2007-01-052007-01-0520062007-01-05http://hdl.handle.net/2437/451A dolgozat bemutatja a magyar szakképzés rendszerváltás utáni átalakulását -a szabályozás, irányítás, finanszírozás, struktúra (OKJ), intézményhálózat területein-, amely a jelenlegi, súlyos gondokkal küzdő helyzethez vezetett. Az iskolai rendszerű szakképzés területén belül, a felső-középfokú oktatásra koncentrál. Kitekintést ad néhány OECD ország szakképzési rendszerére. A társadalmi és gazdasági környezet elemzésével- demográfiai és munkaerőpiaci adatok alátámasztásával -a napjainkat jellemző tendenciákra, ellentmondásokra hívja fel a figyelmet. Ezeket a gyakorló pedagógus szemszögéből is összegzi. A kormány 2013-ig szóló szakképzés-fejlesztési stratégiája alapján rámutat a munkaerőpiac igényeihez igazodó képzést szolgáló operatív feladatokra, amelyek megvalósítása rendkívül sürgető.73715620 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókoktatásszakképzés-fejlesztési stratégiagyakorlatszakképzésfinanszírozásVocational education -- HungaryA szakképzés átalakulása és jelenlegi helyzeteMagyarországon az 1990-es évektőlSzakképzés -- Magyarországip