Fenyő , ImreBabjákné, Gosztonyi Judit2025-06-112025-06-112025-03-29https://hdl.handle.net/2437/391223Az óvodapedagógusok szerepei a XXI. században bizonyos fokú változáson mentek keresztül. A felgyorsult világ, a változó gyermekek nevelése következtében szükségessé vált, hogy szerepeik kibővülése (digitális és az inkluzív kompetencia). A több évtizede a pályán lévő óvodapedagógusok számára kihívást jelenthet a IKT eszközök használata, vagy az innovációra való hajlam. A folyamatos megújulás igénye, a megszokott módszereken való változtatás nem minden óvodapedagógusnak sikerül. Fontossá vált a mentálhigiéné, az önismeret, melyek által elkerülhetik a kiégés állapotát (burnout). A dolgozatban keressük a választ az élethosszig tartó tanulás jelentőségéről is, hiszen a tudás bővítésével és az innovációval lehet igazán, egy életen át az óvodapedagógus hivatásnak élni.47huóvodapedagógus szerepek, változás, XXI. századAz óvodapedagógus szerepek változásai a XXI. században.NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.