Orosz, RóbertSzilágyi, Márton2020-05-142020-05-142020-04-22http://hdl.handle.net/2437/287188A diplomamunkámban a tudatos jelenlét lehetséges kapcsolatait vizsgáltam a szorongással, szubjektív jólléttel és iskolai teljesítménnyel középiskolás diákoknál. A szakirodalmi áttekintésben ismertettem a témakör főbb jellegzetességeit, amik megfelelő alapot adtak a felvetéseimnek. Ezek után bemutattam a kutatást és a kapott eredményeket. A vizsgálatomban 14-19 év közötti serdülő fiatalok vettek részt. A hipotéziseimnek nagy része beigazolódott. A diákok mindfulness szintje szignifikáns kapcsolódást mutat a szorongás és szubjektív jóllét kérdőíven elért pontszámaival, az iskolai teljesítményükkel azonban nem. A jövőben további kérdéseket is érdemes lenne vizsgálni a témakörben.56humindfulnesstudatos jelenlétéber figyelemszorongásszubjektív jóllétiskolai teljesítményKözépiskolásoknál végzett mindfulness vizsgálat az iskolai teljesítmény, a szorongás és a szubjektív jóllét tükrébenDEENK Témalista::Pszichológia