Szűcs, TímeaBodnárné Fazekas, Edit2023-05-042023-05-042023https://hdl.handle.net/2437/351767Diplomadolgozatom készítése során a szakmai versenyek csúcsának számító WorldSkills és EuroSkills versenyeken indulók versenymotivációját vizsgáltam különböző szempontokból. Kíváncsi voltam a versenyzők motivációjára különös tekintettel a belülről fakadó, valamint a külső motivációjuk forrására. Továbbá vizsgáltam, hogy a felkészítő tanárok szerepe, elköteleződése milyen mértékben és hogyan befolyásolja, milyen szerepet tölt be a versenyzők életében, mennyire segíti a tehetségük kibontakozását. A hipotézis vizsgálatához szükséges anyagot félig strukturált interjúk formájában gyűjtöttem be, az interjúk hanganyaga rögzítésre került hangfájlok formájában, amit aztán szöveges dokumentummá konvertáltam, majd kézi kódolással dolgoztam fel. A kutatásban 16 fő korábbi Worldskills, illetve Euroskills versenyző vett részt.79huversenyversenymotivációszakmák olimpiájaWorldskillsEuroskillsintrinzikextrinzikVersenymotiváció a szakképzés csúcsánDEENK Témalista::NeveléstudományDEENK Témalista::PszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.