Márton, SándorMátrahegyi, Alexandra2020-05-252020-05-252020-03-16http://hdl.handle.net/2437/288372Szakdolgozatomban a fogyasztásszociológiát vizsgáltam az online térben, amelyen belül azt kutatom, hogy az online vásárlásnak milyen hatásai vannak a társadalomra nézve. Az egyre nagyobb teret kapó internetes felületeken pillanatok alatt végezhető el a bevásárlás, időt és energiát megspórolva, anélkül, hogy bárkivel személyes kapcsolatot kellene teremtenie a vásárlónak. Dolgozatom első részében a szakirodalmakat és statisztikákat felhasználva állapítom meg, hogyan írható le a fogyasztó, mint a társadalom része, illetve, hogy döntései során tudatos-e. A fogyasztásszociológia több szociológust megmozgatott, köztük Thomas Veblent, Pierre Bourdieu-t és Stefan Hradilt, a történelmi áttekintésnél a dolgozatomban az ő munkájukra hagyatkozom. A második részben saját kutatásomat és annak eredményét mutatom be, amely egészen a fiatal generációktól a középkorú egyénekig képet ad az online felületeken történő vásárlási szokásokról; ezzel is alátámasztva, hogy a dolgozat témája jelenkorunkban jól határolható képet ad a fogyasztói társadalomról, amelynek részesei vagyunk. Szakdolgozatom célja, hogy bebizonyítsam, hogy az online felületeken egyre népszerűbbé válik a vásárlás, mert megkönnyíti az emberek életét, kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi a javak és fogyasztási cikkek beszerzését, amellett, hogy kedvező árakat biztosít azoknak.43hufogyasztásszociológiaszociológiatársadalmi szokásokfogyasztói szokásokonline térinternetes vásárlástudatos vásárlókFogyasztásszociológiai kutatás az online térbenResearch About Sociology of Consumption on The InternetDEENK Témalista::Társadalomtudományok