Siklós, BalázsCsapó, ZsoltElek, Nóra Ilona2010-04-062010-04-0620102010-04-06http://hdl.handle.net/2437/93425Dolgozatom tárgyát a fogyasztói döntések befolyásolása és az azzal kapcsolatos szabályok képezik. Ennek keretében bemutatásra kerül a fogyasztóvédelmi szabályok kialakulása, szükségessége és a fogyasztóvédelmi intézményrendszer. Ezt követően a realitásokat is figyelembe vevő, a magyar és az európai uniós szabályozás alapját képező fogyasztói modell kerül kifejtésre. Majd a vállalatok etikus magatartásának szempontjai és az általuk kibocsátott információra vonatkozó szabályozás szerepel, különös tekintettel a verseny-, a fogyasztóvédelmi és a reklámtörvényre. Végül a Debreceni Cora hipermarket példáján keresztül kerül elemzésre, hogy egy nagyvállalat hogyan alkalmazza marketingkommunikációs eszközeit, miközben a szabályok betartására is odafigyel.53hufogyasztóvédelemfogyasztói döntésekgazdaságetikaA fogyasztói döntések befolyásolásának szabadsága a magyar szabályozásban