Csatlós, Krisztina2020-09-112020-09-112020-08-06Economica, Évf. 7 szám 4 (2014) , 13-241585-6216https://hdl.handle.net/2437/294600In my paper I try to give a precise definition of the term ’pragmatic competence’ and I describe how this term has evolved. I define the term ’pragmatic failure’ and I elaborate on its judgement, its causes, and its types. I describe the Hungarian – English contrastive researches. I list the most frequent pragmatic mistakes made by Hungarian students while speaking English. I present the findings of my research that I carried out among the students of the College of Szolnok in October 2014. Finally I discuss whether pragmatic competence can be taught, and if yes, for what purpose.Tanulmányomban pontos definíciót igyekszem adni a pragmatikai kompetenciára és leírom a terminus kialakulását. Meghatározom a pragmatikai hiba fogalmát, megítélését, okait és típusait és felvázolom a magyar-angol kontrasztív kutatásokat. Majd felsorolom az angolul tanuló magyar diákok leggyakoribb pragmatikai ibáit. Ismertetem a 2014 októberében a Szolnoki Főiskola hallgatói körében végzett kérdőíves kutatásom eredményeit. Végül arra a kérdésre kerek választ, hogy lehet-e, kell-e tanítani a pragmatikai kompetenciát, és ha igen, mi célból. application/pdfpragmatic competencepragmatic failureHungarian-English contrastive analysismultiple choice discourse completion testpragmatikai kompetenciapragmatikai hibamagyar-angol kontrasztív elemzésfeleletválasztós diskurzus kiegészítő tesztangolul tanuló magyar hallgatók pragmatikai hibái – egy empirikus kutatásrólfolyóiratcikkOpen AccessSzolnoki Főiskolahttps://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2014/7/4/4357Economica472560-2322