Maticsák, SándorLajos, Panna2023-05-042023-05-042023-04-23https://hdl.handle.net/2437/351844Szakdolgozatom célja annak vizsgálata, hogy miként jelent és jelenik meg Magyarországon a magyar nyelv eredetének és rokonságának témaköre a középiskolai oktatás magyar nyelvtankönyveiben. A tankönyvek képesek a tanítási-tanulási folyamatban többféle és változatos szerepet betölteni, ezáltal fontos részei az oktatásnak. Tartalmuk vizsgálata pedig pontosan ezért fontos. Főleg egy olyan témában, mint a nyelvrokonság, hiszen a magyar nyelv eredetének a kérdése több szempontból is érzékeny témának számíthat. Összesen 18 tankönyvet vizsgáltam meg, ahogyan az azokat szabályozó alaptanterveket és kerettanterveket is. Mind a tantervek, mind a tankönyvek esetén tartalomelemzést végeztem, melynek középpontjában a magyar nyelv eredete és rokonsága állt .54hunyelvrokonságtankönyvnyelvtantanításA finnugor nyelvrokonság megjelenése az elmúlt fél évszázad középiskolai nyelvtankönyveibenDEENK Témalista::Nyelvtudomány