Gilányi, Attila LászlóIllés, Zoltán Levente2025-06-262025-06-262025-04-18https://hdl.handle.net/2437/394826A dolgozat célja egy kiterjesztett valóságon (AR) alapuló mobilalkalmazás fejlesztése, amely segítséget nyújt az arachnofóbiában és entomofóbiában szenvedőknek félelmeik leküzdésében. Részletes bemutatásra kerül az állatfóbia lehetséges kialakulásainak elméletei, a kiváltott félelemből fakadó reakciók, illetve egy terápiás hierarchia is. Az alkalmazás fejlesztés a Unity keretrendszerben történt az AR Foundation felhasználásával, figyelembe véve a különböző platformokra (iOS, Android) jellemző technológiai különbségeket. Továbbá részletes bemutatásra kerülnek a modellválasztó és betöltő algoritmusok, amelyek segítségével a felhasználó egy markerképet (pl. QR-kód) beolvasva megjelenítheti egy adott állat modelljét. Bizonyos idő eltöltése után egy tesztet (Beck-féle szorongás kérdőív) tölt ki a felhasználó, amely alapján az algoritmus eldönti, hogy lehetősége van-e a felhasználónak további még realisztikusabb modellek megjelenítésére. Az alkalmazás célja, hogy mindenki számára elérhető legyen és hatékony megoldást biztosítson a félt állattal való szembenézésre.55huKiterjesztett valóságARentomofóbiaarachnofóbiaPók és rovarfóbiák kezelése kiterjesztett valóság alkalmazásávalInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.