Vargáné Nagy, AnikóPap, Edina Zsófia2025-06-112025-06-112025-03-21https://hdl.handle.net/2437/391240A témaválasztás a mindennapi életünk egyik kulcsfontosságú problémáját dolgozza fel. Nagyon sok helyről halljuk, hogy veszélyben van a Föld, hamarosan kimerülnek a természeti erőforrások, a környezet- és levegőszennyezés elképesztő méreteket ölt, és nagyon kevésre van az emberiség attól, hogy a bolygót már ne tudja megmenteni. Számtalan elképzelés, terv, ötlet fogalmazódik meg ezzel kapcsolatban napi szinten. Egy felnőtt ember, kialakult személyiség gondolkodásmódját, hozzáállását viszont nagyon nehéz megváltoztatni, áthangolni abban az esetben hogyha nem, vagy kevésbé érdekli a környezetvédelem, a Földünk védelme. Erre építve az Óvodai nevelés országos alapprogramja is az egyik kiemelt nevelési területként kezeli a külső világ tevékeny megismerését. Számos feldolgozási, megismerési lehetőség van a téma kapcsán, melynek csak a gyermekkel foglalkozó pedagógusok fantáziája, kreativitása szab határt. Nagyon sok újszerű, innovatív ötlettel találkozhatunk, melyek rendkívüli módon érzékenyítik az óvodásokat azzal a céllal, hogy ne csak védjék a természetet, hanem aktívan tegyenek is a környezet megóvásáért, a környezetet romboló tevékenységek megszüntetéséért. Ezt kiegészítve számtalan olyan szervezet, civil kezdeményezés, mozgalom jött létre, mely kifejezetten az óvodás és iskolás korosztályt célozzák meg tevékenységükkel77 oldalhukülső világ tevékeny megismeréseóvodakörnyezetvédelemtermészetvédelemtermészetempátiafenntartható fejlődéskörnyezetpedagógiaholisztikus gondolkodásmódA környezet- és természetvédelem fontossága, hatása, lehetőségei a külső világ tevékeny megismerésébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.