Lovas Kiss , AntalSilyéné Tcaciuc, Magdolna2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391228A dolgozat azt vizsgálta, hogy az állatok milyen hatással vannak az óvodáskorú gyermekek érzelmi, szociális és kognitív fejlődésére. Az állatokkal való kapcsolat – legyen szó házi kedvencekről, terápiás állatokról vagy óvodai állattartásról – számos pozitív hatással járhat, többek között elősegítheti az empátia, a felelősségtudat és a kommunikációs készségek fejlődését. A kutatás elméleti háttérre és gyakorlati megfigyelésekre épül, továbbá pedagógusok és szülők tapasztalatait is feldolgozza. A dolgozat kitér az állatasszisztált pedagógia lehetőségeire, valamint bemutatja azokat a módszereket, amelyek révén az állatok bevonása segítheti az óvodai nevelést. Az eredmények azt mutatják, hogy az állatok jelenléte támogató és ösztönző közeget teremt a kisgyermekek számára, előmozdítva egészséges személyiségfejlődésüket.67huÁllatokÁllatok gyermekek kapcsolataAz állatok és az óvodáskorú gyermekek kapcsolataThe relationship between animals and preschool childrenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.