Teperics, KárolyVarjasi, Sándor2013-01-072013-01-0720122013-01-07http://hdl.handle.net/2437/155398A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja a fenntartható fejlődés gondolatának megjelenését a középiskolai földrajzoktatásban. A dolgozat első felében a fenntarthatósággal kapcsolatos példák kerülnek bemutatásra, majd a fogalom kialakulásának főbb állomásai, ezután pedig különféle definíciók ismertetése következik. Ezt követően a fenntartható fejlődés megjelenésének vizsgálata következik a Nemzeti alaptantervben, a kerettantervekben, az érettségi követelményrendszerben és két középiskolai földrajztankönyvben. A szakdolgozat módszertanilag a felhasznált szakirodalmon, illetve a készítő önálló elemzésén alapul. A szakdolgozat eredménye annak megállapítása, hogy bár a fenntartható fejlődés a középiskolai földrajzoktatás minden közoktatási dokumentumában és tankönyvében megtalálható, súlyához képest nem kap elég szerepet.25hufenntartható fejlődésföldrajzföldrajzoktatáskerettantervnemzeti alaptantervérettségi követelményrendszerA fenntartható fejlődés gondolatának megjelenése a középiskolai földrajzoktatásbanDEENK Témalista::Földtudományok::TársadalomföldrajzDEENK Témalista::Földtudományok::KörnyezetföldrajzDEENK Témalista::Környezettudományok::KörnyezetvédelemDEENK Témalista::Környezettudományok::Környezeti nevelés