Pálfi, SándorHangó, Henrietta2019-03-212019-03-212019-03-21http://hdl.handle.net/2437/264585Jelen dolgozatom elkészítésével szerettem volna egy olyan témát részletesen feldolgozni, amellyel nap, mint nap találkozik az ember bármilyen oktatási-nevelési intézményben. Megpróbáltunk olyan intézményeket felkeresni a kutatásunk elvégzéséhez, amelyekben magas számban vannak jelen a roma gyerekek, illetve a hátrányos helyzetű gyerekek valamint a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek. Mindhárom óvoda bebizonyította azt, hogy az óvodájukban alkalmazzák az inkluzív szemlélet sajátosságainak nagyobb részét, és persze akadnak olyan területek, amelyeket nem tudnak kivitelezni, illetve felmerültek kisebb nagyobb problémák a dolgozók között, amelyeket egy nevelőtestületi beszélgetés alkalmával meglehetne beszélni vagy akár kisebb csoportokban is. Az intézmények válaszai azt tükrözik, hogy minden óvodában jól együtt tudnak működni, ezzel igazolva az első hipotézisemet, mely szerint a különböző intézményekben jó az együttműködés.32huInkluziv nevelésÓvodai nevelésRoma gyermekekAz inkluziv óvodai nevelés jelenlétének vizsgálata Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon és ÓpályibanDEENK Témalista::Neveléstudomány