Beck-Zaja, Mónika2023-02-212023-02-212022-12-22Magyar Gerontológia, Évf. 14 (2022): Konferencia Különszám , 63-65https://hdl.handle.net/2437/346245Vitathatatlan tény, hogy a világháló 1990-es megjelenése (ekkortól beszélhetünk a globális és nyílt információ-hozzáférés valódi elterjedéséről), és az IKT eszközök elterjedése elemi és visszafordíthatatlan változásokat hoztak a tanítás és a tanulás világában is (Szűts 2020/b). Az alfa generáció számára természetes a digitális világgal való kapcsolat, de a „digitális bevándorlóknak” már nincs ilyen könnyű dolguk. A digitális pedagógia terminus használata mindennapossá vált a járványhelyzet kialakulásával, bár elméleti hátterét kevesen ismerték. A digitális pedagógia önmagában nem létező jelenség; folyamatosan, újra meg újra (de)konstruáljuk az informatika, az információs társadalom, a digitális kultúra és gazdaság, de legfőbbképp az internetes kommunikáció és média, illetve a pedagógia egymással számos ponton összefonódó elemeiből.application/pdfdigitális pedagógiadigitális világidőskordigitalizációIKT eszközökA digitális pedagógia társadalmi kiegyenlítő szerepefolyóiratcikkOpen AccessMagyar Gerontológiahttps://doi.org/10.47225/mg/14/Kulonszam/12174Magyar GerontológiaKulonszam14Gerontológia2062-3690