Ujhelyi, MáriaSzmejkál, SzabolcsSinka, Katalin2007-01-112007-01-1120062007-01-11http://hdl.handle.net/2437/549Dolgozatomban a szervezetelméleti paradigmák jellemzőinek leírása után a tanulás fogalmát értelmezem egyedi és csoportos szinten. Kitekintek a tanulási modellekre, majd a „hurkos”, a tapasztalati és a szervezeti tanulás elméleteket részletesen bemutatom. Ezután a tanuló szervezetek jelentőségéről és alapelveiről szólok. Az első rész lezárásaként a képzések elméleti megközelítéseit és lépéseit tisztázom. A dolgozat második része gyakorlatorientált. A Neosys Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft. teljeskörű ábrázolása (céginformációk, tanácsadók, módszertan) után, egy személyes problémafeldolgozás leírásával alapot teremtek a vállalat szolgáltatásainak bemutatásához. Mindezeket követi egy dél-magyarországi közüzemi szolgáltató vállalatban (a Társaságban) lezajlott szervezetfejlesztés aprólékos leírása, elemzése, értékelése. Befejezésként az elméletet összevetem a megvalósult gyakorlattal, majd levonom a következtetéseim. Összefoglalómban a lezajlott szervezetfejlesztésre és a következtetéseimre helyezem a hangsúlyt.72560337 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókszervezetfejlesztéstanuló szervezetképzésváltozásNeosysBusiness enterprises -- HungaryOrganizational change -- Economic aspectsSzervezetfejlesztés a Neosys Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft. gyakorlatábanÜzleti vállalkozások -- MagyarországSzervezeti változás -- gazdasági szempontokip