Baranyai, NorbertCseh, Dániel2014-12-182014-12-182014http://hdl.handle.net/2437/202833Szakdolgozatomban arra teszek kísérletet, hogy bemutassam a Harry Potter regényciklus a közoktatásban való felhasználhatóságát, valamint a népszerű(sítő) irodalom értelmezési keretből kilépve ajánlatot tegyek a sorozat műfajelméleti és recepcióesztétikai újraolvasására. Azért választottam ez a témát a szakdolgozatomnak, mert a Harry Potter irodalmi vizsgálatát akaratlanul is befolyásolta az elsődleges recepció elementáris erejű pro és kontra hatása, aminek elmúltával a művek iránti érdeklődés is alábbhagyott. Ezt a recepciós pauzát szeretném kihasználni arra, hogy a Harry Potter újfajta, konvencionális elemzési szempontokon alapuló interpretációját adjam, amely alapja és első lépése lehet a közoktatás béli kanonizációnak. Jelen dolgozat műfaji szempontból hibridnek számít, mert egyrészt olvasati lehetőségeket ajánl fel a Harry Potterrel kapcsolatban, másrészt pedig ezen olvasatok és elemzési szempontok közoktatásban való alkalmazhatóságát vizsgálja. Ez a kettősség viszont elkerülhetetlen egy olyan mű esetében, amelynek még nincsen jelentős recepciós múltja, s amellyel az irodalomtudomány mint önálló irodalmi helyi értékkel rendelkező művel még nem foglalkozott. A közoktatási kanonizációt mindig meg kell előznie a tudományos befogadásnak, hiszen anélkül csak afféle érdekességként tekint rá az oktatás és annak szereplői. Éppen ezért először javaslatot kell tennem a művek irodalomtudományos értelmezési és befogadási lehetőségeire, és csak ezek fényében lehet a taníthatóságát vizsgálni.34huNevezd meg! - Ne add el! 2.5 MagyarországNevezd meg! - Ne add el! 2.5 MagyarországHarry Potterműelemzésolvasatokrecepcióesztétikaműfajelméletnarratopoétikafantasymeseschool storyfejlődésregényifjúsági regénypopuláris irodalomszakmódszertanóratervráhangolásjelentésteremtésreflektáláskooperatív tanulásprojektmunkaszámonkérésfogalmazásA Harry Potter taníthatóságaHow can the Harry Potter novels be taught?DEENK Témalista::IrodalomtudományDEENK Témalista::Neveléstudomány