Dávid, ImrePásztorová, Marianna2016-05-032016-05-032016-04-07http://hdl.handle.net/2437/226263Dolgozatom a manapság egyre inkább túlterhelt, munkájuk során folyamatosan jelen lévő stresszel küzdő, kiégés árnyékában élő pedadógusokról szól. A tanári munkán és a pedagógusok közérzetén nagyon sok múlik, hisz tőlük függ a jövő nemzedékének szemléletmódja és a társadalom alakulása. Ezért elegendehetetlenül fontos, hogy szem előtt tartsuk a tanárok igényeit és egészségi állapotát. A dolgozat stresszt, kiégést, mentálhigiénés programokat, relaxációs módokat tartalmazó elméleti részein túl, kutatásról szóló szegmentumában épp a tanárok nehézségei, az előttük álló megpróbáltatások miatt, igyekszik feltárni a mentortanári szakirányú továbbképzésből származó előnyöket. Kutatásomban nagyrészt a Debreceni Egyetem négy gyakorló iskolájának mentor- és szaktanárai közötti, kiégés tüneteiben, hatékonyságukban és stresszel szembeni tűrőképességükben történő összehasonlítása történik. Elképzeléseim szerint, a gyakorlatvezető-mentortanár továbbképzés által szerezhető munkahelyi frusztrációval, stresszel való hatékonyabb megküzdési stratégiák és a plusz tanári komptenciák segítik a pedagógusokat a kiégés elkerülésében. Tulajdonképpen a tanári továbbképzések, mint a kiégés megelőzésének lehetséges módjai hozzájárulhatnak egy egészségesebb tanári társadalomhoz, biztosítva ezáltal a kiegyensúlyozottabb iskolai életet.93hukiégésmentortanárszaktanármentálhigiénéA Debreceni Egyetem gyakorló iskoláinak mentor- és szaktanárai közötti burnout jelenség összehasonlító vizsgálataOrvostan- és tanárhallgatók munkaérték preferenciáinak összehasonlítása képzésük előrehaladásávalOlvasással és színházlátogatással az időskori depresszió ellenA szakértők és újoncok analógiás problémamegoldásaDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia