Inántsy-Pap, JuditDániel , Dóra2025-06-112025-06-112025-04-10https://hdl.handle.net/2437/391247Dolgozatomban az iskolai bántalmazás, osztálylégkör és a diákok érzelmi intelligenciájának összefüggéseit vizsgáltam 159 felső tagozatos tanuló körében. A kutatás online kérdőív segítségével zajlott (Iskolai Erőszak Kérdőív (Figula), Pozitív Osztálylégkör Kérdőív (Leppin) és Érzelmek Mérése Skála (Kun) segítségével), amelyek a bántalmazás különböző formáit, a osztálylégkör megítélését és az érzelmi intelligenciát mérték. Eredményeim alapján a fiúk bántalmazási módszerei statisztikailag szignifikánsan eltértek a lányokétól, azonban a lányok körében nem találtam szignifikáns különbségeket az indirekt bántalmazási formák között. Továbbá, a negatív osztálylégkör és a bántalmazás aránya közötti kapcsolat gyenge, pozitív irányú összefüggést mutatott. A bántalmazók és áldozatok nonverbális jelzések azonosításának képessége között viszont szignifikáns eltérés mutatkozott, a bántalmazók jobban azonosítják társai jelzéseit. Az alkalmazott mérőeszközök megbízhatósági problémái és a vizsgálat korlátai miatt a jövőbeni kutatások során javasolt a minta bővítése, a pedagógusok bevonása, valamint a cyberbullying jelenségének vizsgálata.57hubullyingosztálylégkörérzelmi intelligenciaAz iskolai bántalmazás, osztálylégkör és az érzelmi intelligencia összefüggéseinek kérdőíves vizsgálata felső tagozatos diákoknálA questionnaire-based study of the relationship between school bullying, classroom climate nad emotional intelligence among upper primary school studentsPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.