Bács, ZoltánHorváth, Anikó2011-04-152011-04-1520112011-04-15http://hdl.handle.net/2437/104598Diplomadolgozatomban áttekintettem a vásárlói programokat, azok jellemzőit, alkalmazásuk területeit és célját, csoportosítási lehetőségeiket, valamint azokat a tényezőket, amelyekre egy vásárlói program kialakítása és működtetése során oda kell figyelni. Ezt követően megvizsgáltam, hogy az egyes jogszabályok, úgy mint az adózás rendjéről, az általános forgalmi adóról, a társasági adóról, vagy a személyi jövedelemadóról szóló törvények milyen előírásokat tartalmaznak a kedvezményeket nyújtó, pontgyűjtő vásárlói programok esetén. Az adóügyi vonatkozások mellett kitértem a vásárlói programokhoz kapcsolódó gazdasági események elszámolásának módjára is. Az általános áttekintést követően a dolgozatban bemutatásra kerül a THERMOS Hűségkártya Program, amely az Észak-alföldi régió egészségturizmusának fejlesztését, az egészségturisztikai és kapcsolódó szolgáltatók vendégforgalmának bővítését, valamint a régió egészségturizmusának egységes, új brand-del alátámasztott megjelenítését szolgálja. A jogszabályi előírásokat és a THERMOS Hűségkártya Program szabályrendszerét szem előtt tartva megvizsgáltam a Programhoz kapcsolódó konkrét számvitel elszámolási teendőket, valamint az ÁFA, a társasági adó és az SZJA törvény vonatkozásait. Konkrét példákon keresztül bemutattam, hogyan történik a program egyes tranzakcióinak számviteli elszámolása. Dolgozatom záró fejezetében összefoglaltam megállapításaimat, majd javaslatokat fogalmaztam meg a THERMOS Hűségkártya Program hatékonyabb működtetésére vonatkozóan. Javaslataim elsősorban számviteli vonatkozásúak.61huvásárlói programokszámviteli elszámolásadóügyi vonatkozásokTHERMOS Hűségkártya Programkedvezmény rendszerekA THERMOS Hűségkártya Program lehetőségei, és a hozzá kapcsolódó számviteli feladatok, adóügyi vonatkozások elemzésePossibilities of the THERMOS Loyalty Programme, and the analysis of accounting tasks and tax respectsDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::PénzügyDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketingrestricted