Juhász, LajosSzilágyi, Renáta2024-06-112024-06-112024-05-12https://hdl.handle.net/2437/372388Környezeti és természeti nevelés lehetőségeinek bemutatása a hajdúbagosi iskolában. Környezetismeret óra kiegészítése iskolán kívüli programokkal, és szakkörrel. Véleményem és tapasztalataim szerint, (amit az általam megvalósított programokon, legyen az akár tanulmányi túra vagy tábor) akkor beszélhetünk eredményességről, ha a gyermekek élvezik a kint eltöltött időt, a tudás, az anyag átadását nem tanulásnak tekintik, hanem az őket érdeklő ismeretek megszerzésének. Kezdik felismerni és megérteni a természetben élő fajok közötti kölcsönhatásokat, az ember és a természet közötti kölcsönhatásokkal együtt. (visszacsatolásképen feladatlapokat, kvízeket készítek a gyerekeknek, amiből házi versenyeket is szoktam rendezni, nagyon népszerű pl. a kahoot applikáció) Több ehető növényt, gombát, rovarokat is felismernek már, és boldogan mesélik, hogy mit találta. Az állatnyomokból és hangokból be tudják azonosítani a környéken élő állatokat. És azt hiszem már pozitív eredmény képen lehet azt is elkönyvelni, hogy a diákok közül egyre többen mernek tanulmányi versenyeken elindulni, és ezeken a versenyeken egyre magabiztosabbak a megszerzett ismeretek és tudásanyag alapján.41hukörnyezeti neveléstermészeti nevelésHajdúbagosKörnyezeti és természeti nevelés lehetőségei a hajdúbagosi iskolábaKörnyezettudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.