Olajos, TimeaOlajos, TimeaHegedűs, Hegedűs2020-05-182020-05-182020-04-26http://hdl.handle.net/2437/287704Jelen szakdolgozatban olyan tanulók vizsgálata szerepel, akik ép értelmi képességekkel rendelkeznek, átlagos vagy átlag feletti intelligenciával rendelkeznek, mégis tanulási zavarral diagnosztizáltak. A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja, hogy eltérő fenntartású közoktatási intézményekben milyen jellemzőkkel rendelkeznek a tanulási zavarral diagnosztizált tanulók. A főbb eredmények tekintetében a tanulás iránt nagyobb mértékű motivációval jellemezhető tanulási zavaros fiatal nagyobb motivációval rendelkezik a továbbtanulás iránt, továbbá akinek nagyobb a metakognitív tudása, magasabb a tanulás iránti motivációja is. A metakognitív tudás kapcsolatban állt az elsajátítási motivációval is, az a tanuló, aki nagyobb belső igénnyel rendelkezik a tudás megszerzésére vonatkozóan, feltehetően hajlamosabb saját tudásáról gondolkodni, a metakognitív stratégiák ismerete az autonóm tanulás alapfeltétele. A magániskolai tanulók a vizuális tanulási technikák skálán magasabb pontszámot értek el, mivel náluk a projekt- és terepmunka a fő oktatásszervezési módszer, nem a frontális oktatás, továbbá a magániskolai tanulók esetében erősebb volt a megfelelő pozíció elfoglalása az osztályban, mivel az identifikációs csoport miatt erősebb a csoporthoz és egymáshoz való kötődés mértéke.61hutanulástanulási zavarSNIBTMNtanulási stílusmotivációközoktatási intézmények,állami iskolamagániskolaTanulási zavarral küzdő gyermekek egyes szocioemocionális jellemzőinek vizsgálata eltérő fenntartású közoktatási intézményekbenDEENK Témalista::Pszichológia