Kunkli, RolandRáczi, Bettina2021-12-022021-12-022021-12-01http://hdl.handle.net/2437/325979Szakdolgozatomban az Erasmus+ program 2016-os, 2017-es és 2018-as összegyűjtött adatai alapján kimutatást készítettem a költségvetési és részvételi arányokról az évek és a programban részt vevő országok viszonylatában. A kimutatásokat különböző adatvizualizációs technikák alkalmazásával készítettem el. Az elemzés során különböző technikákat ismertetek, hasonlítok össze és értékelek. Szakdolgozatomban bemutatom az Erasmus+ programot, a különböző mobilitási kategóriákat és a Tableau szoftvert is. Dolgozatomban az utazási arányokat vizsgálom meg a különböző mobilitási kategóriákban az európai országok viszonylatában. Ezután a következő vizsgálati szempont az egyetemi hallgatók aránya. Az elemzés során az alapszakos (BSc) és a mesterszakos (MSc) hallgatók részvételi arányait hasonlítom össze. Ezt követően térek rá a szakdolgozatom másik fő témájára, a pénzügyi támogatásra és a költségvetésekre. Először a támogatások átlagát vizsgálom meg a felsőoktatási hallgatók esetében. Ezután a költségvetést és a támogatást a kulcsintézkedések szempontjából vizsgálom meg. Végezetül a felsőoktatási hallgatók részvételére és támogatására készült interaktív dashboard bemutatásával zárul a szakdolgozatom.57huadatvizualizációErasmus+TableauErasmus+ költségvetési és részvételi adatok vizuális elemzéseDEENK Témalista::Informatika