Papp, CsabaBodor, Miklós2015-11-052015-11-052015http://hdl.handle.net/2437/217931Jelen dolgozatom alapjául a Debreceni Egyetem Általános Orvosi Kar Belgyógyászati Intézetében, az „A” épületben öt egymást követő évben, 2009-2013 között az alkalmazott orvosok és szakdolgozók körében folytatott kérdőíves munkatársi elégedettségi vizsgálat szolgált 65 kérdésből álló kérdőív segítségével. A nyert eredmények feldolgozását a szervezet makro- és mikrokörnyezetének azon változóinak figyelembevételével végeztem, melyek a taktikai és stratégiai időhorizonton a szervezet eredményességét befolyásolják a humán erőforrásra vonatkoztatva. A munkatársi elégedettség vizsgálatát az egészségügy ágazati jellemzőit is szem előtt tartva végeztem, értelmeztem, a problématerületek definiálását követően javaslatokat tettem szervezetfejlesztési akciótervek kidolgozásához. A dolgozók elégedettségét a belső kommunikációval, munkakörülményekkel, munkavédelemmel, munkavállalói fejlődési lehetőségekkel, a javadalmazással, a vezetés minőségével, a kollegiális együttműködéssel, a munkahelyi légkörrel, a motivációval, hozzájárulással, maradási szándékkal és megbecsültségükkel kapcsolatban igyekeztem értékelni. A kapott eredmények azt mutatják, hogy a Belgyógyászati Intézetben hasznos évente egy alkalommal elvégezni a munkatársi eélgedettségi kérdőíves vizsgálatokat, ezek az önkéntes alapon történő felmérések segítenek a menedzsmentnek a döntések, stratégiák kidolgozásához, az intézményi struktúrák korszerűsítéséhez, a dolgozói elégedettség javításának érdekében45humunkatársi elégedettségváltozásmenedzsmentkérdőívegészségügyi vezetésA munkatársi elégedettség vizsgálata és jelentősége a Debreceni Egyetem Belgyógyászati IntézetébenDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány