Bujdosóné Papp, AndreaKovácsné Hudák, Mária2021-04-222021-04-222021-04-21http://hdl.handle.net/2437/306689A dolgozat annak a vizsgálatát tűzte ki célul, hogy a tanulásban akadályozott tanulók milyen kompetenciái fejleszthetők a művészettel neveléssel és egy művészeti csoporthoz való tartozással. A kutatás alapját egy művészeti csoport tevékenysége adta. A kutatás kérdőív és interjú formájában történt. A kérdőívet olyan pedagógusok töltötték ki, akik tanulásban akadályozott tanulókkal foglalkoznak. Az interjúk egy speciális művészeti csoport tagjaival és az őket tanító pedagógusokkal készültek. A vizsgálat eredménye szerint a művészettel nevelés és egy művészeti csoporthoz való tartozás segít fejleszteni többek között a személyes és társas kapcsolati kompetenciákat, a kommunikációs kompetenciákat, a tanulás kompetenciáit és a kreativitás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciáit. A kutatás eredményei hasznosíthatók a tanulásban akadályozott tanulók oktatás-nevelés folyamataiban.61huTanulásban akadályozottságMűvészettel nevelésSpeciális művészeti csoportKompetenciákFejlesztésDaloló KezekA művészettel nevelés és a művészeti csoporttagság fejlesztő hatásainak vizsgálata tanulásban akadályozott tanulók esetébenDEENK Témalista::Neveléstudomány