2008-12-162008-12-169633896819http://hdl.handle.net/2437/66568Ennek a kötetnek kettős célja van: egyrészt megmutatva a szöveghez közelítés útjait, módszereit, elmélyíteni a szövegtani elemzés képességét, és ezáltal segíteni a befogadást; másrészt hozzájárulni a szövegalkotó képesség fejlesztéséhez kreativitást igénylő feladatok megoldatásával. A gyakorlókönyv a Leíró magyar szövegtan című tankönyv fejezetei sorrendjében feladatok sorával kíván segítséget nyújtani a jellegzetesen szövegtani szempontú elemzés elsajátításához. Ez egyrészt módszerességet igényel: ezért a gyakorlatok egy-egy szempontra tekintettel mélyítik el az ismereteket, másrészt fokozatosságot jelent: elszigetelt aspektusra figyelést követően szempontegyüttesek, illetve komplex megközelítések révén. A feladatok bősége lehető teszi, hogy válogatni lehessen belőlük tanárnak, diáknak egyaránt. Bár a gyakorlatok kellőképpen egyirányúsítják a feladatmegoldást, mód van arra is, hogy ki-ki a saját érdeklődése szerint ugyanarra a feladattípusra is más-más megoldással szolgáljon.9633896819http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibKLT00390991bibKLT00390991