Kuki, AttilaSzabó, Tamás2024-06-212024-06-212024-04https://hdl.handle.net/2437/374434Szakdolgozatomban a videójátékfejlesztés területén használt rendszerszervezési módszertanokat szeretném megvizsgálni. A videójátékfejlesztés területe nagyon sokféle, egyedi kihívást nyújt szoftverfejlesztők részére, amelyekkel talán máshol nem feltétlenül találkozunk. Gyakori problémák vannak az idő és erőforrások használatával. Ezekre a problémákra jelenthetnek megoldást a különféle rendszerszervezési módszertanok. Ezek keretrendszert szolgáltatnak a fejlesztők számára, hogy különböző projektek fejlesztése során felmerülő kihívásokat hatékonyabban tudják megoldani, Egy megfelelő módszertan kiválasztása és alkalmazása kritikus lehet egy projekt sikerének szempontjából. Szakdolgozatomban szeretném áttekinteni a videojátékfejlesztés projektekben gyakorta használt módszertanokat, majd egy saját koncepció alapján készült kis játékprogram fejlesztésén keresztül szeretném bemutatni, hogy milyen módon működik egy ilyen módszertan használata ebben a kontextusban. Ezzel szeretnék hozzájárulni ezen módszertanok jobb megértéséhez és megfelelő használatukhoz ezen a területen.42huRendszerszervezési módszertanokvideójátékfejlesztésAIRendszerszervezési módszertanok a videójátékfejlesztésbenSystem design methodologies in game developmentInformatika::Informatikai rendszerekHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.