Rusli, Nor Amalina BintiVarga Nagy, Anikó2024-07-222024-07-222023-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Vol. 9 No. 3 (2023) , 149-168https://hdl.handle.net/2437/376285The purpose of this paper is to discover the way Reggio Emilia addresses special needs children. This research will discuss several theories from educational psychologists such as Vygotsky, Gardner, Piaget, Bronfenbrenner, Bruner, and Dewey that are used in the Reggio Emilia approach. The Reggio Emilia approach can help special needs children optimize their learning ability, facilitate learning through experience, and give them the opportunity and courage to try something new. Thus, the purpose of this article is to investigate the extent to which the Reggio Emilia approach can aid in the development of special needs children's creativity, as well as to inform the community about the form of early Reggio Emilia education for special needs children.A tanulmány célja annak feltárása, hogy milyen módon foglalkozik a “Reggio Emilia” a sajátos nevelési igényű gyermekekkel. A tanulmány a Reggio Emilia megközelítésben alkalmazott kutatók (például Vygotsky, Gardner, Piaget, Bronfenbrenner, Bruner és Dewey) elméleteit tárgyalja. A Reggio Emilia megközelítés segíthet a sajátos igényű gyermekek tanulási képességeinek optimalizálásában, megkönnyíti a tapasztalatokon keresztül történő tanulást és lehetőséget, bátorságot ad nekik, hogy kipróbáljanak valami újat. A cikk célja annak vizsgálata, hogy a Reggio Emilia megközelítés milyen mértékben segítheti a sajátos nevelési igényű gyermekek kreativitásának fejlődését, valamint, hogy bemutassa a sajátos nevelési igényű gyermekek korai nevelése során alkalmazható Reggio Emilia nevelési formákat.application/pdfReggio Emilia approachspecial needschildrendevelopmenttheoriesReggio Emilia megközelítésspeciális igényekgyerekekfejlődéselméletekREGGIO EMILIA APPROACH TO SPECIAL NEEDS CHILDRENfolyóiratcikkOpen AccessNor Amalina Binti Rusli, Dr. Varga Nagy Anikóhttps://doi.org/10.18458/KB.2023.3.149Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat39Különleges Bánásmód2498-5368